Veelgestelde vragen

Hieronder treft u een overzicht aan van de meest gestelde vragen. Mocht uw vraag er niet bij staan dan kunt u ook de voorwaarden raadplegen.

1) Wat is BlackBerryinruilen.nl?

BlackBerryinruilen.nl is een cash back website waar u geld kunt terugkrijgen voor uw gebruikte, werkende mobiele telefoon (toestel) als u een nieuwe BlackBerry® 7 of 10 smartphone koopt. U kunt deze service alleen gebruiken als u een nieuwe BlackBerry® 7 of 10 smartphone koopt of gaat kopen.

2) Wie is verantwoordelijk voor BlackBerryinruilen.nl?

De service is een initiatief van BlackBerry®. Maar de website BlackBerryinruilen.nl en de services achter de website worden aangeboden door TCC Europe BV. Dit betekent dat  BlackBerry® niet betrokken is bij, en niet verantwoordelijk is voor de website en de daarbij behorende processen.

3) Wie kan gebruik maken van BlackBerryinruilen.nl?

De website kan gebruikt worden door particulieren en bedrijven die in Nederland gevestigd zijn.

4) Hoe werkt het?

De website biedt particulieren en bedrijven de mogelijkheid werkende toestellen in te ruilen bij aankoop van nieuwe BlackBerry® 7 of 10 smartphones tijdens de promotieperiode die loopt vanaf 01-03-2012. U kunt tijdens de promotieperiode uw oude werkende toestel direct na aankoop van (een) nieuwe BlackBerry® 7 of 10 smartphone(s) inruilen. Of u kunt eerst een offerte ontvangen via de website en dan in een later stadium (een) nieuwe BlackBerry® 7 of 10 smartphone(s) kopen. U moet hier dan wel binnen de promotieperiode gebruik van maken. Na sluiting van de promotieperiode kan er geen aanspraak meer gemaakt worden op de offerte. Als u kiest voor de optie offerte dan is deze prijsopgave 30 dagen geldig.

5) Moet ik een specifiek toestel inruilen om deel te kunnen nemen aan de promotie?

U kunt een toestel van elk willekeurig merk of model aanbieden voor een cash back. Voorwaarde is wel dat het toestel in onze website voorkomt en ook werkend is.

6) Hoe kom ik erachter het model van mijn toestel?

Het model van het toestel staat op een sticker die vaak onder de batterij zit. In de meeste gevallen staat er: “model:xxxx”. Voor BlackBerry® smartphones vindt u de modelnaam als volgt: op het Home scherm kiest u het pictogram Opties. Afhankelijk van uw apparaat kiest u ‘Over’ of ‘Apparaat’ en vervolgens ‘Over apparaatversies’ om uw model smartphone te zoeken. In het geval u uw model niet vindt of als u twijfelt, kunt u de modelnaam controleren door uw IMEI-nummer in te voeren op de volgende webpagina: http://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr. U vindt uw IMEI-nummer op dezelfde sticker onder de batterij. U kunt deze ook vinden door *#06# op uw telefoon in te typen. Uw IMEI verschijnt dan automatisch in het scherm.

7) Waar kan ik terecht met vragen over uw service of website?

U kunt van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur contact met ons opnemen per e-mail: support@blackberryinruilen.nl, of telefonische via ons gratis servicenummer: 0900-inruilen.

8) Hoe wordt de inruilwaarde van mijn gebruikte toestel bepaald?

De inruilwaarde is gebaseerd op een combinatie van het aangeboden model van uw toestel, de staat waarin deze verkeerd en welke nieuwe BlackBerry® u aanschaft.

9) Moet ik een specifieke nieuwe BlackBerry® smartphone kopen om deel te kunnen nemen aan de cash back promotie?

Ja, om deel te kunnen nemen aan de cash back promotie moet u één van de volgende BlackBerry® 7 of 10 smartphones kopen: BlackBerry® Bold™ 9900, BlackBerry® Bold™ 9790, BlackBerry® Torch™ 9860, BlackBerry® Torch™ 9810, BlackBerry® Curve™ 9360, BlackBerry® Curve™ 9380, BlackBerry® Q10, BlackBerry® Z10 of BlackBerry® Q5.

10) Hoeveel gebruikte  toestellen kan ik inruilen?

Als u een particulier bent dan kunt u per keer één gebruikt toestel inruilen voor één nieuwe in aanmerking komende BlackBerry® 7 of 10 smartphone. U kunt tot maximaal 5 toestellen per huishouden per jaar inleveren. Als bedrijf kunt u een onbeperkt aantal oude apparaten inruilen, maar u moet hetzelfde aantal nieuwe BlackBerry® smartphones kopen. Als u minder dan 50 apparaten inruilt, kunt u dit eenvoudig via deze site doen. Voor het inruilen van 50 of meer oude toestellen, kunt u ons van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur bellen op ons gratis servicenummer: 0900-inruilen of e-mailen naar offertedesk@tcceu.com om een prijsopgave te ontvangen.

11)Kan ik als bedrijf of als erkende verkoper in aanmerking komen voor de cash back promotie?

Als u als bedrijf-een eindgebruiker bent die de nieuwe BlackBerry® smartphone(s) en de oude telefoons zelf gaat gebruiken of hebt gebruikt, of als deze worden gebruikt of gebruikt zijn door uw medewerkers, dan kunt u deelnemen aan de cash back promotie. Als u een erkende verkoper bent, dat wil zeggen dat u mobiele telefoons verkoopt aan eindgebruikers, dan kunt u deze service niet gebruiken. Neem in dat geval contact op met het supportteam. Dan zal een van onze medewerkers u graag te woord staan om u onze promotionele activiteiten aan te bieden.

12)Is de BTW in de prijs inbegrepen?

Op de website worden prijzen inclusief BTW weergegeven.

13) Hoe lang is mijn prijsopgave/offerte geldig?

Prijsopgaven/offertes zijn 30 dagen geldig vanaf de afgiftedatum, of tot het einde van de cash back promotie (hetgeen het eerst plaatsvindt).

14) Wat moet ik samen met mijn oude telefoon opsturen om de volledige cash back te ontvangen?

1)      Het/de werkende aangemelde mobiele telefoon(s) inclusief de batterij.
2)      Een volledige, leesbare kopie van uw geldige aankoopbewijs van de nieuwe BlackBerry® smartphone(s).  Inclusief vermelding van het/de IMEI-nummer(s).
3)      Een volledige, leesbare kopie van de afstandsverklaring met ticketnummer. Deze wordt na het afronden van de aanmelding op de website via een e-mail aan u verstrekt. OPMERKING: Controleer of de batterij in de telefoon zit voor u deze opstuurt en verwijder al uw persoonlijke gegevens, geheugenkaart en SIM-kaart uit de oude telefoon(s).

15) Welke documenten moet ik overleggen als bewijs van aankoop?

Vereiste documenten: geldig bewijs van aankoop voor elke nieuwe BlackBerry® smartphone die gekozen is voor inruil. Dat wil zeggen een factuur/aankoopbewijs met volledig leesbare gegevens:
–          naam van het bedrijf waar de nieuwe BlackBerry® 7 of 10 smartphone is gekocht,
–          aankoopdatum,
–          IMEI-nummer (s)
–          prijs.
OPMERKING: De aankoopdatum moet binnen de promotieperiode vallen.

16) In welke staat moet mijn oude mobiele telefoon zijn om in aanmerking te komen voor de cash back promotie?

Om in aanmerking te komen voor een cash back moet elke aangeboden mobiele telefoon aan de volgende eisen voldoen (zie voor uitgebreide informatie hierover onze algemene voorwaarden):

  • Volledig werkend; het toestel laadt op en ontvangt inkomende gesprekken en alle componenten (camera, toetsenbord, software, touch screen) functioneren naar behoren.
  • Het toestel moet inkomende en uitgaande gesprekken verwerken en alle functies moeten werken zonder dat vooraf een unieke code of wachtwoord moet worden ingevoerd.
  • Geen beschadigde covers/behuizing (anders dan normale gebruikssporen) of gebarsten/lekkende/defecte display/LCD.
  • Geen interne of externe schade door vloeistof. De meeste telefoons en BlackBerry® smartphones hebben een WITTE sticker (in de vorm van een stipje) achter het batterijklepje. Als dit stipje ROOD in plaats van WIT is, heeft de telefoon/smartphone vloeistofschade opgelopen.
  • Een IMEI-nummer hebben. U kunt dit vinden op de sticker onder uw batterij, of op uw BlackBerry® Home-scherm, kies “opties” en vervolgens “status” of typ *#06# in op uw telefoon. Uw IMEI verschijnt dan automatisch op het scherm.

17) Wat moet ik doen als mijn oude telefoon een SIM-lock heeft?

SIM-locks zijn geen probleem en hebben geen invloed op de prijs die op de website staat vermeld, tenzij anders vermeld op onze site.

18) Hoe lang heb ik de tijd om mijn oude telefoon op te sturen?

U moet uw oude toestel en de documenten binnen 10 dagen na het definitief afronden van de aanmelding op de website opsturen. Toestellen die na deze periode door ons ontvangen worden, kunnen onderhevig zijn aan prijsschommelingen.

19) Wat gebeurt er met persoonlijke informatie of media die op de oude telefoon is opgeslagen?

Alle persoonlijke informatie, gegevens en applicaties moeten gewist worden voor u uw oude toestel opstuurt. Indien niet alle gegevens gewist zijn van de oude BlackBerry smartphone, voert Research In Motion’s (RIM) Global Repair Services een volledige verwijdering uit. Instructies over het wissen van een BlackBerry® smartphone kunt u hier vinden. Alle andere modellen worden zullen tijdens het verdere verwerkingspunt op enig moment gewist worden.

20) Wat kost verzending?

Wij voorzien in een all-in service.Voor particulieren- en bedrijven die tot 6 oude telefoons per keer, aanleveren bieden wij een gratis verzend service. U ontvangt hiervoor een bubbeltjes envelop. Het gebruik maken van deze service blijft echter voor uw eigen risico. Wij zijn niet aansprakelijk voor verlies of schade tijdens verzending. Wij adviseren u altijd een veilige en verzekerde verzendmethode te gebruiken. Dit kunt u regelen bij een van de 3000 servicepunten van post.nl. Voor bedrijven die 6 of meer oude telefoons inleveren, gebruiken we een speciale pick-up koerier service. Wij nemen hiervoor met u contact op om een pick-up in te plannen.

21) Welke verpakking moet ik gebruiken voor verzending?

Voor het verzenden van maximaal 5 oude telefoons, voorzien wij in een geadresseerde, voorgefrankeerde envelop voor elk telefoon. Deze ontvangt u per post binnen 2 dagen na uw definitieve aanmelding in de site. Wij sturen deze naar het adres dat u heeft opgegeven in de site. Voor 6 en meer oude telefoons regelen wij het afhalen op een door u aangegeven adres. Ons serviceteam zal hier over contact met u opnemen en de procedure doorspreken. OPMERKING: Zorg ervoor dat de batterij(en) bijgevoegd zijn!

22) Hoe lang duurt het voor ik mijn cash back ontvang?

Uw cash back wordt binnen 14 dagen op uw rekening gestort, na de IMEI verificatie van uw nieuwe BlackBerry®. Als u vragen heeft over uw betaling dan kunt u contact met ons opnemen via: support@blackberryinruilen.nl. Als u de status van uw zending wilt bekijken, kunt u dat doen op: http://www.blackberryinruilen.nl/zending-status/. Vul hier uw ticketnummer en uw e-mailadres (welke u heeft gebruikt bij de aanmelding) in. Deze vind u in de bevestigingsmail die u van ons ontvangen heeft.

23) Hoe ontvang ik mijn cash back waarde?

Voor consumenten schrijven wij het geld over op een bankrekening .Bedrijven ontvangen van ons een credit nota nadat wij de toestellen gecontroleerd hebben.

24) Wat gebeurt er met mijn oude telefoon als ik die inruil?

Zodra uw oude telefoon is ontvangen door TCC Europe,  BlackBerry’s ® cash back partner, wordt de telefoon gecontroleerd en geïnspecteerd. In geval dat u een BlackBerry® smartphone hebt opgestuurd, worden alle persoonlijke gegevens en IT-beleidregels van het bedrijf verwijderd door BlackBerry® Global Repair Services. Na het wissen van de gegevens zullen de smartphones die nog geschikt zijn worden aangeboden voor hergebruik. Smartphones die niet opnieuw gebruikt kunnen worden, worden naar onze recycle partners gestuurd waar de belangrijkste onderdelen worden gedemonteerd en vervolgens worden gerecycled. Het is in de eerste plaats uw eigen verantwoordelijkheid alle persoonlijke informatie, gegevens en applicaties te wissen voordat u uw oude mobiele telefoon opstuurt. Instructies over het wissen van een BlackBerry® smartphone vindt u hier vinden.

25) Wat is BlackBerry 7?

BlackBerry® 7 is de meest recente software voor BlackBerry® smartphones. Het biedt de beste BlackBerry®-ervaring van dit moment met directe antwoordtijden en sneller laden van pagina’s. Met nieuwe technologieën zoals Near Field Communication, Augmented Reality en HD video-opname, wacht u nog veel meer ontdekkingen. Meer informatie over BlackBerry 7

26) Kan ik mijn oude telefoon na versturen terugkrijgen?

In het geval wij een oude telefoon weigeren en u deze terug wilt hebben, of als u uw oude telefoon om bepaalde redenen terug wilt hebben (en wij nog niet zijn begonnen aan het verwerken daarvan), berekenen wij € 7,50 voor het terugsturen van uw telefoon. We versturen de telefoon pas nadat we betaling van deze kosten hebben ontvangen. Het terug sturen is voor uw eigen risico. Zie ook onze algemene voorwaarden.